Používáme cookies , aby vše správně fungovalo a bylo bezpečné. Také nám pomáhají analyzovat užívání našich stránek a přizpůsobovat vám na nich i mimo ně nabídky. Použití souborů cookies lze spravovat v prohlížeči. Více informací o cookies zde.

Jiří Suchý, Head of Digital Channels v Air Bank
Finance
Inovace
Rozhovor
Technologie
před 22 dny

Aneta je všeználek. Umí lidem poradit skoro se vším, co banka nabízí, říká Jiří Suchý, Head of Digital Channels v Air Bank.

Nikdy neopouští své místo. Je k dispozici celý den a vždy vám ochotně poradí. Řeč je o hlasové asistentce Anetě, která v červenci oslaví rok působení v aplikaci My Air. Jaká je její budoucnost a co všechno umí, nám prozradil Jiří Suchý.

V roce 2020 jste do aplikace My Air zavedli hlasovou asistentku Anetu. Kdo to je?

Je to taková holka, co sedí v aplikaci, takový všeználek. Umí lidem poradit skoro se vším, co banka nabízí. Klientovi například řekne, jakým způsobem spravovat naše služby nebo jaké máme úroky. Navíc umí vyprávět vtipy, nebo dokonce některým lidem odpoví, zda s nimi půjde na rande.

My o Anetě uvažujeme jako o takové výpomoci kontaktního centra. Pokud si klient může něco vyřešit sám, ona mu s tím pomůže a on díky tomu ušetří čas volání. Aplikace má totiž 250 funkcionalit, a pokud si klient například potřebuje zablokovat kartu, tak možná ani neví, že to jde i v aplikaci.

Když zavádíte nové technologie, díváte se ke konkurenci, do zahraničí nebo do úplně jiných oborů?

Mám na to teď už trapnou odpověď. My se především ptáme klientů. Máme na to nastavené mechanismy, abychom to dělali často, konzistentně a abychom dokázali jejich potřeby dobře interpretovat. Nechci tím ale říct, že pokud si kdokoliv na cokoliv vzpomene, tak to zařídíme. To by nebylo reálné.

Jaká novinka by vám mohla přinést 5 hvězdiček? Protože teď máte hodnocení 4,9.

Ono hodnocení 4,9 znamená, že většina lidí dává 5 hvězdiček. Zároveň je ale nemožné se na 5 hvězdiček dostat. Když máte 100 hodnocení, tak to jde. Ale pokud jich máte sto tisíc, tak to už je o něco těžší. Virtuálně je to nemožné, ale věřím, že to nějaký technologický posun muže změnit.

Myslím, že řada lidí finance vnímá jako nutné zlo. A vlastně vůbec není potřeba, aby tomu tak bylo. Podle mě by mělo být úlohou banky lidi ne přímo naučit pracovat s penězi, ale zprostředkovat jim znalosti. A pokud mi aplikace něco takové umožní, tak si myslím, že to je ta pětihvězdičková zkušenost. Takže ta naše je pořád na 4,9 hvězdičky. Ale pátou chceme.

Celý rozhovor najdete zde. Navíc si ho můžete jednoduše pustit jako podcast na Spotify.