Používáme cookies , aby vše správně fungovalo a bylo bezpečné. Také nám pomáhají analyzovat užívání našich stránek a přizpůsobovat vám na nich i mimo ně nabídky. Použití souborů cookies lze spravovat v prohlížeči. Více informací o cookies zde.

Milan Šmíd, CMO Zásilkovny a Packets Group
Rozhovor
přibližně před měsícem

Snažíme se dělat věci tak, aby konkurence kopírovala naši minulost, říká CMO Zásilkovny a Packets Group Milan Šmíd

Zásilkovna má v současné době přes 4000 výdejních míst. Ty denně pojmou přes milión zásilek. „Je pro nás důležité, aby zákazník měl Zásilkovnu co nejblíže, mohl se řídit vlastním časem a zároveň zásilku dostal do druhého dne,“ říká Milan Šmíd, CMO Zásilkovny a Packets Group.

Na co jste vsadili, když jste přemýšleli o marketingu Zásilkovny?

Snažíme se dělat věci tak, aby konkurence kopírovala naši minulost. Ta strategie je jednoduchá. Děláme to, co z řad podobného segmentu nikdo nedělá. Jsme kreativní. Máme například hravý Instagram. A snažíme se pracovat s lovebrandem (poznámka: značka, kterou mají lidé rádi).

Zároveň si na nic nehrajeme. V týmu prosazujeme pokoru k trhu a k našim partnerům. Chceme, aby lidé Zásilkovnu využívali rádi a sami od sebe.  

Kolik odvahy si v marketingu žádá expanze? Je lepší se držet něčeho, co doma funguje a třeba i proto v Česku zůstat, nebo pro každou zemi vymyslet odvážné kroky?

Pokud bychom zůstali pouze u jedné věci, tak se v životě nikam neposuneme. Chceme být technologická firma. Nechceme, aby nás lidé vnímali pouze jako společnost, která rozváží zásilky z bodu A do bodu B.

Kombinace výdejních míst a doručení domů nám funguje v Česku a Evropě. Pokud se díváme na Západ, tam nám to smysl nedává. Proto je strategie samozřejmě pokaždé jiná a specifická pro daný trh.  

Když mluvíme o doručování zásilek, co mají rádi Češi?

V Česku chtějí lidé volnost. Nejsou rádi, když jsou limitování časem. Preferují jednoduchost a rádi se spojí s někým, komu věří a berou ho jako partnera. Je pro ně extrémně důležitá osobní zkušenost.

Celý rozhovor najdete zde. Navíc si ho můžete jednoduše pustit jako podcast na Spotify.