Používáme cookies , aby vše správně fungovalo a bylo bezpečné. Také nám pomáhají analyzovat užívání našich stránek a přizpůsobovat vám na nich i mimo ně nabídky. Použití souborů cookies lze spravovat v prohlížeči. Více informací o cookies zde.

Petr Menclík, Dotykačka
Rozhovor
přibližně před 2 měsíci

Zaznamenali jsme ztrátu patnácti procent zákazníků. I přesto se prodej drží na velmi slušné úrovni, prozradil ředitel pokladního systému Dotykačka Petr Menclík

Vytvořil úspěšný podnik, podnikl cestu kolem světa. „Z cesty jsem si odnesl prožitek naprosté svobody a úplné odpovědnosti za svůj život,“ říká Petr Menclík, ředitel pokladního systému Dotykačka, který byl hostem ZonkyTalks.

Pokladní systém Dotykačka používá čtvrtina gastro trhu. Kdo další Dotykačku využívá?

Může ji používat ledaskdo. Kromě gastra Dotykačku využívají obchody, ať už maloobchod nebo velkoobchod, ale i služby. Podíl v zákaznické bázi v České republice je 60 % gastro, 30 % obchody a 10 % služby. Například ale v Polsku je gastro klientela mnohem silnější.

Kolik podniků se v době pandemie odpojilo? A jsou naopak podniky, které v době koronavirových opatření Dotykačku spustily?  

My jsme zaznamenali ztrátu asi 15 % zákazníků ze všech oborů. Domníváme se, že těch 15 % jsou podniky, které skončily a zatím je nenahradil jiný provozovatel. Osobně si myslím, že to nejhorší z ekonomického podhledu je teprve před námi. Nicméně nás překvapuje, že prodeje nových pokladen a aktivace jsou pořád na velmi slušné úrovni. Mluvíme o stovkách nových pokladen za měsíc, to je polovina prodejů ve srovnání s běžným obdobím.  

Dotykačka podporuje iniciativu Zachraň hospodu, která skrze prodej voucherů podporuje zasažené restaurace a jiné podniky. Pomáhali jste i jiným způsobem?

Při prvním lockdownu jsme si sedli a přemýšleli jsme, co by podnikatelům opravdu pomohlo. Když jsme se dívali na data, zjistili jsme, že podniky, které zůstaly otevřené, se v tržbách propadly relativně málo.

Takže jsme vymysleli, že uděláme portál, který nebude pouze pro gastro podniky, ale pro kohokoliv, kdo má co nabídnout. Snažili jsme se, aby menší podniky nemusely zavřít.  A tak jsme přišli s Vyzvedni si. Projekt funguje dál, je pro všechny a je zdarma.

Chtěli jsme i podpořit snahy o to, aby stát podnikatele podpořil, tak jsme začali pravidelně publikovat tržní data a ve spolupráci s Asociací malého a středního podnikání jsme podporovali kampaň na pomoc podnikatelům.  

Jaký největší sen s Dotykačkou máte?

Teď bych řekl, že největší sen je, aby se vrátil rozum do naší společnosti. A co se týče Dotykačky, tak bych byl nadšený, kdyby byla všestranná a zároveň se jednalo o super jednoduchý nástroj.

Celý rozhovor najdete zde. Navíc si ho můžete jednoduše pustit jako podcast na Spotify.